A RESEARCH TO SMART VILLAGE IN DONG MEN KOU

Raum & Design STRATEGIEN / Ton MATTON, Xian ZHENG (Hg.)

Im November 2019 haben Lehrende und Studierende von Raum&DesignSTRATEGIEN der Kunstuniversität Linz gemeinsam mit einem Team der renommierten Universität GAFA (Guangzhou Academy of Fine Arts), Abteilung für Architektur und Angewandte Kunst, das Chinesische Dorf Dong Men Kou erforscht. Während des 10-tägigen Aufenthalts wurden performative Untersuchungen im Dorf durchführt und intelligente Zutaten in einem historischen Dorfleben ausfindig gemacht, die neu interpretiert und in unseren zeitgenössischen urbanen Lebensstil integriert wurden. Die Ergebnisse dieser Forschung waren von Dezember 2019 bis März 2020 auf der Bi-City Biennale of Urbanism\Architecture in Shenzhen, China zu sehen.

Dokumentiert wurden die Forschungsergebnisse in unserer Publikation „A RESEARCH TO SMART VILLAGE IN DONG MEN KOU“.

A RESEARCH TO SMART VILLAGE IN DONG MEN KOU

Raum & Design STRATEGIEN / Ton MATTON, Xian ZHENG (Hg.)

In November 2019, a group of teachers and students from space&designSTRATEGIES at the University of Art and Design Linz, together with a team from the renowned University GAFA (Guangzhou Academy of Fine Arts), School of Architecture and Applied Arts, researched the Chinese village of Dong Men Kou in Wenchuan county. During the 10-day stay, performative research were carried out in the village and smart ingredients in a historical village life were found, which were reinterpreted and integrated into our contemporary urban lifestyle.

The results of this research were shown from December 2019 to March 2020 at the Bi-City Biennale of Urbanism \ Architecture in Shenzhen, China.

The research results were documented in our publication "A RESEARCH TO SMART VILLAGE IN DONG MEN KOU".

A research to smart village in dong men